Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 25 Μαρτίου 2018

Εποπτεία Νεοελληνική Τέχνη

βιβλιογραφία
Ζιρώ, Ο., Μερτζάνη, Ε. & Πετρίδου, Β. (2015). Ιστορία της τέχνης Γ' Λυκείου. ΙΤΥΕ
Λαμπράκη-Πλάκα, Μ. (2013). Τέσσερις αιώνες ελληνικής τέχνης. Γ' 'Εκδοση. Αθήνα: Εθνική Πινακοθήκη




                   Η Σταύρωση Βρίσκεται σήμερα στην Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας.
                                    (αυγοτέμπερα σε ξύλο με διαστάσεις 83,5 εκ.x 59 εκ.)
Εντάσσεται στην κατηγορία των «ιταλοκρητικών» έργων του καλλιτέχνη και παρουσιάζει επιρροές από τον ρεαλισμό της υστερογοτθικής τεχνοτροπίας.
                                                 Ανδρέας Παβίας 
                   (π. 1440 - μεταξύ 1504-1512) 
απουσία προοπτικής
αλλεπάλληλες σειρές μορφών  - ουρανός / γη / κάτω κόσμος
ο σταυρός - άξονας συμμετρίας
το κεφάλι του Αδάμ - memento mori
η θρησκεία διαμορφώνει συνειδήσεις





Η Κοίμηση της Παναγίας των Ψαριανών, περ. 1567, 
τέμπερα σε ξύλο, 61,4x45 εκ.,
 Ερμούπολη, ΣΥΡΟΣ
Εκκλησία της Κοίμησης της Παναγίας.



Ανάσταση, 1597-1600, Μαδρίτη, Μουσείο του Πράδο
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος   1541-1614



                                         Παναγία,  Εθνική Πινακοθήκη
        Παναγιώτης Δοξαράς 1662-1729
(Κουτήφαρι Μάνης1662 – Κέρκυρα1729) ήταν Έλληνας ζωγράφος, ιδρυτής της Επτανησιακής Σχολής.

υπάρχει σχέδιο, αλλά κυριαρχεί το φως
chiaroscuro μπαρόκ - τονικό χρώμα

Το 1664, η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στην Ζάκυνθο, όπου έλαβε μαθήματα αγιογραφίας από τον Λέο (ή Λέω) Μόσκο. Το 1694 κατατάχθηκε στον στρατό των Βενετών και πολέμησε στην Χίο εναντίον των Οθωμανών. Το 1696 εγκατέλειψε τον ενετικό στρατό αλλά συνέχισε να του προσφέρει υπηρεσίες στρατολογώντας πολεμιστές για τον κατά των Οθωμανών πόλεμο. Οι Βενετοί τον αντάμειψαν δίνοντάς του αρχικά τον τίτλο του ιππότη, και αργότερα (1721) κτήματα στην Λευκάδα.
Από το 1699 έως το 1704 σπούδασε ζωγραφική στην Βενετία και από το 1704 μέχρι το 1715 έζησε στην Καλαμάτα. Τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του τα πέρασε στα Επτάνησα, ανάμεσα στην Ζάκυνθο, την Λευκάδα και την Κέρκυρα.
Το έργο του Παναγιώτη Δοξαρά σηματοδοτεί την στροφή της ελληνικής ζωγραφικής από την βυζαντινή αγιογραφία προς την δυτικοευρωπαϊκή αναγεννησιακή τέχνη. 

βυζαντινή τέχνη                επτανησιακή σχολή
maniera greca

ξύλο                                              μουσαμάς
τέμπερα                                        λάδι
δισδιάστατο                                 τρισδιάστατο




Ο φαρμακοποιός Δικόπουλος, 1825, 
Εθνική Πινακοθήκη
 Νικόλαος Καντούνης 
Ζάκυνθος1767 – Ζάκυνθος1834) ήταν Έλληνας ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της Επτανησιακής Σχολής.
ποτρέτο σχέδιο κλειστό / σταθερό / απόλυτο
ενιαίες πινελιές
άξονας σύνθεσης: κατακόρυφος
το χρώμα ελέγχεται από το περίγραμμα
φόντο χωρίς χωροχρονικό προσδιορισμό
η κοινωνία κινείται ιδεαλιστικά



Πορτρέτο ζεύγους, 
Λάδι σε μουσαμά, 48 εκ. x 58 εκ. 
Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας
Διονύσιος Καλλυβωκάς ή Καλλιβωκάς
(Ζάκυνθος1806 - Αθήνα1877)

 Έλαβε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής τα έλαβε από τον συμπατριώτη του Νικόλαο Καντούνη και συνέχισε τις σπουδές του στην Ακαδημία του Αγίου Λουκά στη Ρώμη και αργότερα στη Βασιλική Ακαδημία της Φλωρεντίας, πόλη στην οποία παρέμεινε επί δώδεκα χρόνια




Πρωτομαγιά στην Κέρκυρα
 Λάδι σε μουσαμά, 61 εκ. x 50 εκ. 
Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας



Κερκυραϊκό τοπίο

το Ποντικονήσι

Ο Χαράλαμπος Παχής (1844 – 1891)
 ήταν Κερκυραίος ζωγράφος και ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της Επτανησιακής ζωγραφικής Σχολής.

ηθογραφία - τοπιογραφία
στατικό καλοσχεδιασμένο τοπίο






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου