ΜΩΥΣΗΣ
στο "φρέαρ του Μωυσή", Puits de Moïse,
1396-1405
Claus Sluter
στην ΚΑΡΘΟΥΣΙΑΝΗ ΜΟΝΗ Chartreuse de Champmol, DIJON
Mosè (c. 1513–1515)
Michelangelo,
Basilica of San Pietro in Vincoli in Rome.
Commissioned in 1505 by Pope Julius II for his tomb,
Εξ. 34,29 μετάφρασις των εβδομήκοντα
ὡς δὲ κατέβαινε Μωυσῆς ἐκ τοῦ ὄρους, καὶ αἱ δύο πλάκες ἐπὶ τῶν χειρῶν Μωυσῆ· καταβαίνοντος δὲ αὐτοῦ ἐκ τοῦ ὄρους, Μωυσῆς οὐκ ᾔδει ὅτι δεδόξασται ἡ ὄψις τοῦ χρώματος τοῦ προσώπου αὐτοῦ ἐν τῷ λαλεῖν αὐτὸν αὐτῷ.
Exodus 34:29 Vulgata μετάφραση Ιερώνυμου:
cumque descenderet Moyses de monte Sinai, tenebat duas tabulas testimonii, et ignorabat quod cornuta esset facies sua ex consortio sermonis Domini.
the Hebrew text says his face "qaran" (קָרַן), meaning "shone" or "emitted rays"
(όμως, άλλη σημασία: "καθίσταμαι κερασφόρος")
In the Hiphil (causative) form, it can mean "to display or grow horns," or "to be horned." This reflects a secondary, more literal meaning derived from its connection to the noun qeren (קֶרֶן), which means "horn"
"εξάρτηση των εικαστικών τεχνών από τις γραπτές πηγές, δηλ. τη στενή, μονοσήμαντη σχέση εικόνας -λέξης"
Δακαλοθανάσης Νίκος (2023) Ιστορία της Τέχνης. Ο δυτικός κόσμος από την προϊστορία έως τις μέρες μας, Εκδόσεις Utopia σ. 414
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου